12-11-2020 Consulterende raadsbijeenkomst
Vul het begin/eind-tijdstip in van het moment dat je wilt exporteren, óf gebruik onderstaande knoppen om de huidige tijd in de video in te vullen.
Agendapunt 2 Vaststellen agenda
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Agendapunt 3 Lokale inclusie Agenda Assen
Assen Zet Stappen naar Inclusie: "Niets Beslissen Over Ons Zonder Ons"
De gemeente Assen heeft de Inclusie Agenda 'Assen voor Iedereen' gepresenteerd, een ambitieus plan om de stad toegankelijker te maken voor mensen met een handicap. Tijdens een recent debat in de gemeenteraad werd het voorstel uitgebreid besproken, waarbij raadsleden en ervaringsdeskundigen hun visie deelden.
Samenvatting
De Inclusie Agenda 'Assen voor iedereen' is een plan opgesteld door de gemeente Assen om de stad toegankelijker te maken voor mensen met een handicap, in lijn met het VN-Verdrag. Het doel is om bij beleidsvorming rekening te houden met mensen met een beperking en hen hierbij te betrekken. Het actieprogramma biedt een haalbare en efficiënte invulling van de agenda, met nadruk op korte termijn haalbare acties en toekomstige verbeteringen. De acties worden binnen bestaande programma’s uitgevoerd, met een jaarlijks budget van € 20.000 beschikbaar voor praktische oplossingen. De agenda is opgesteld in samenwerking met de participatieraad, RCPA en VN-ambassadeurs. Na vaststelling door de raad op 19 november 2020, zal het college de acties uitvoeren en in oktober 2021 evalueren.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting
Titel: Inclusie Agenda 'Assen voor iedereen'
Samenvatting: De Inclusie Agenda 'Assen voor iedereen' is opgesteld om de gemeente Assen toegankelijker te maken voor mensen met een handicap, in lijn met het VN-Verdrag inzake de rechten van personen met een handicap. Het actieprogramma richt zich op het integreren van inclusieve maatregelen binnen bestaande gemeentelijke programma’s. Er is een jaarlijks budget van €20.000 gereserveerd voor de uitvoering van de agenda. De agenda benadrukt de noodzaak van samenwerking met externe partijen en de participatieraad. De raad wordt gevraagd in te stemmen met de agenda, waarna verdere uitwerking en uitvoering zullen plaatsvinden.
Volledigheid van het Voorstel
Het voorstel is redelijk volledig, maar er zijn enkele kanttekeningen. Hoewel het actieprogramma concrete acties bevat, moeten deze nog verder worden uitgewerkt en afgestemd met derden. Er is ook een financiële paragraaf nodig die pas na goedkeuring door de raad wordt opgesteld.
Rol van de Raad
De raad heeft de rol om in te stemmen met de voorgestelde Inclusie Agenda. Na instemming is het aan het college om de acties uit te voeren en te evalueren.
Politieke Keuzes
De raad moet beslissen of het huidige ambitieniveau en de voorgestelde financiering voldoende zijn om de beoogde inclusiviteit te bereiken. Er moet ook worden overwogen of de afhankelijkheid van derden voor de uitvoering acceptabel is.
SMART en Inconsistenties
Het voorstel is deels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), maar mist concrete meetbare doelen en een tijdlijn voor sommige acties. Er zijn ook afhankelijkheden van derden die de haalbaarheid kunnen beïnvloeden.
Besluit van de Raad
De raad moet besluiten om al dan niet in te stemmen met de Inclusie Agenda.
Participatie
Het voorstel benadrukt participatie door samenwerking met de participatieraad, RCPA en VN-verdrag ambassadeurs. Dit is een sterk punt van het voorstel.
Duurzaamheid
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in het voorstel, maar inclusie kan bijdragen aan sociale duurzaamheid.
Financiële Gevolgen
Er is een jaarlijks budget van €20.000 gereserveerd voor de agenda. Het voorstel geeft aan dat acties binnen bestaande programma’s worden uitgevoerd, maar er is geen garantie dat dit budget voldoende is voor het gewenste ambitieniveau. Een gedetailleerde financiële paragraaf moet nog worden opgesteld.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Inclusie Agenda VN-Verdrag Toegankelijkheid Handicap Actieprogramma Belemmeringen Participatieraad Ambassadeurs Uitvoeringsprogramma FinancieringVerfijning van de zoekopdracht:
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker -
00:12:53 - 00:15:31 - 00:16:22 - 00:16:26 - 00:19:47 - 00:19:57 - 00:20:01 - 00:20:58 - 00:21:02 - 00:21:35 - 00:21:46 - 00:24:37 - 00:24:42 - 00:27:18 - 00:31:50 - 00:38:01 - 00:38:51 - 00:43:08 - 00:43:22 - 00:43:25 - 00:43:58 - 00:45:01 - 00:45:07 - 00:46:18 - 00:46:20 - 00:46:59
Agendapunt 4 Brede aanpak armoede en schuldhulpverlening
Assen zet in op brede aanpak armoede en schuldhulpverlening
De gemeente Assen heeft een ambitieus plan opgesteld om armoede en schulden in de stad aan te pakken. Met 2.600 huishoudens die van een laag inkomen leven en meer dan 8.000 huishoudens met betalingsachterstanden, is de noodzaak voor actie groot. Het plan, dat op 19 november 2020 werd vastgesteld, richt zich op preventie, vroegsignalering en samenwerking met lokale partijen.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
Tijdens een recent debat in de gemeenteraad van Assen werd het voorstel voor een brede aanpak van armoede en schuldhulpverlening uitvoerig besproken. De raadsleden toonden zich betrokken en stelden kritische vragen aan wethouder Broekema, die het voorstel verdedigde.Mevrouw Heijs van de ChristenUnie complimenteerde de uitgebreide voorbereiding van het plan, maar vroeg zich af wanneer de sociale kaart beschikbaar zou zijn voor inwoners. "Het is belangrijk dat mensen zelf de regie kunnen houden," benadrukte ze. Wethouder Broekema antwoordde dat de sociale kaart in het eerste kwartaal van 2021 voor professionals beschikbaar zou zijn en later ook voor inwoners.
De Partij van de Arbeid, vertegenwoordigd door mevrouw Voselman, pleitte voor een loket waar mensen terecht kunnen voordat ze in financiële problemen komen. "Het zou mooi zijn als er een plek is waar mensen met vragen terecht kunnen," stelde ze. Broekema gaf aan dat er al stappen worden gezet met financieel regisseurs die inwoners vroegtijdig kunnen helpen.
Mevrouw Hendriksen van het CDA vroeg naar de definitie van armoede en de voorwaarden van een pilot waarbij schulden van jongeren worden opgekocht. Wethouder Broekema legde uit dat het perspectief fonds in het tweede kwartaal van 2021 van start gaat en dat er nog details worden uitgewerkt.
De SP, vertegenwoordigd door mevrouw Drenthe, benadrukte het belang van maatwerk en vroeg zich af hoe de gemeente ervoor zorgt dat mensen adequaat worden geholpen. Broekema verzekerde dat er ruimte is voor maatwerk en dat professionals samen met cliënten bepalen wat nodig is.
Mevrouw Heling van 50Plus vroeg of er in navolging van Amsterdam een pauzeknop voor schulden kon worden ingevoerd tijdens de coronacrisis. Broekema legde uit dat Amsterdam deelneemt aan een landelijke pilot, maar dat Assen niet zomaar kan aansluiten. Wel gaf hij aan dat incassobureaus momenteel coulanter zijn.
Het debat toonde aan dat er brede steun is voor de aanpak, maar ook dat er nog vragen leven over de uitvoering en communicatie. De gemeenteraad zal volgende week een besluit nemen over het voorstel. Wethouder Broekema benadrukte dat de samenwerking met lokale partijen cruciaal is voor het succes van het plan: "We doen dit samen met de gemeenschap."
Samenvatting
De gemeente Assen heeft een raadsvoorstel opgesteld voor een brede aanpak van armoede en schuldhulpverlening. Het voorstel, dat op 19 november 2020 werd vastgesteld, richt zich op het verminderen van armoede en schulden in de gemeente. Momenteel leven 2.600 huishoudens van een laag inkomen en hebben ruim 8.000 huishoudens betalingsachterstanden. De aanpak beoogt dat inwoners volwaardig kunnen deelnemen aan de samenleving, financieel zelfredzaam worden en dat financiële problemen vroegtijdig worden gesignaleerd en opgelost. Er is behoefte aan een gezamenlijke aanpak met lokale partijen, waarbij de samenwerking en communicatie tussen organisaties wordt verbeterd. De nota benadrukt de noodzaak van preventie en vroegsignalering, en houdt rekening met de financiële onzekerheden door de coronacrisis. De uitvoering van het plan gebeurt binnen de bestaande financiële kaders, met mogelijke extra middelen vanuit het Rijk. Het plan is tot stand gekomen door overleg met diverse organisaties en adviesraden, en bevat een uitvoeringsprogramma om de voortgang te monitoren.
-
Analyse van het document
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Brede aanpak armoede en schuldhulpverlening". Het voorstel richt zich op het verbeteren van de aanpak van armoede en schulden in de gemeente Assen. Er zijn 2.600 huishoudens met een laag inkomen en 8.000 huishoudens met betalingsachterstanden. Het doel is om financiële problemen te voorkomen, vroegtijdig te signaleren en op te lossen, in samenwerking met lokale partijen. De nota stelt een aanpak voor die regelingen aanpast en samenwerkt met bestaande organisaties. Het beoogt dat inwoners volwaardig kunnen deelnemen aan de samenleving, met een focus op kinderen en financiële zelfredzaamheid.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel is redelijk volledig, met een duidelijke beschrijving van de huidige situatie, de noodzaak voor verandering, en de beoogde effecten. Het bevat ook een uitvoeringsagenda en financiële overwegingen. Echter, er zijn enkele onzekerheden, vooral met betrekking tot de financiële gevolgen van de coronacrisis.
Rol van de Raad:
De raad moet de nota "Naar een nieuwe aanpak van armoede en schulden in de gemeente Assen" vaststellen. De raad speelt een rol in het monitoren van de voortgang en het evalueren van de effectiviteit van de voorgestelde maatregelen.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen over de prioritering van middelen en de samenwerking met lokale partners. Er moeten keuzes worden gemaakt over de focus op preventie versus directe hulpverlening en de mate van betrokkenheid van verschillende organisaties.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is deels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden), met duidelijke doelen en een uitvoeringsprogramma. Er zijn echter onzekerheden over de financiële dekking en de impact van de coronacrisis, wat de realisatie van de doelen kan beïnvloeden.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om de nota vast te stellen en de voorgestelde aanpak te ondersteunen. Dit omvat het goedkeuren van de uitvoeringsagenda en het monitoren van de voortgang.
Participatie:
Het voorstel benadrukt participatie door samenwerking met lokale organisaties en het betrekken van adviesraden. Er is draagvlak gecreëerd door consultaties en inspraak van verschillende stakeholders.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid is niet expliciet genoemd als een centraal thema, maar de focus op preventie en vroegsignalering kan bijdragen aan een duurzame oplossing voor armoede en schulden.
Financiële Gevolgen:
De financiële gevolgen zijn deels gedekt binnen bestaande kaders, maar er zijn onzekerheden door de coronacrisis. Er wordt gerekend op extra middelen van het Rijk, maar de exacte kosten en dekking zijn afhankelijk van de ontwikkeling van de hulpvraag en de effectiviteit van preventieve maatregelen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Armoede Schuldhulpverlening Financiële problemen Huishoudens Zelfredzaamheid Vroegsignalering Preventie Samenwerking Ondersteuning UitvoeringsprogrammaVerfijning van de zoekopdracht:
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
J. Broekema - Wethouder
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
J. Broekema - Wethouder
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker -
00:46:59 - 00:49:20 - 00:51:17 - 00:51:22 - 00:54:23 - 00:54:29 - 00:56:10 - 00:56:15 - 00:56:54 - 00:57:04 - 00:58:02 - 00:58:07 - 01:00:56 - 01:01:00 - 01:05:10 - 01:05:13 - 01:07:03 - 01:07:08 - 01:09:53 - 01:09:56 - 01:10:54 - 01:11:07 - 01:11:11 - 01:12:38 - 01:12:40 - 01:15:32 - 01:15:38 - 01:17:10 - 01:17:15 - 01:19:19 - 01:19:22 - 01:19:51 - 01:19:56 - 01:20:19 - 01:20:27 - 01:22:04 - 01:22:07 - 01:23:05 - 01:23:20 - 01:23:30 - 01:23:40 - 01:23:44 - 01:24:52 - 01:25:07 - 01:33:11 - 01:34:10 - 01:35:58 - 01:39:21 - 01:41:53 - 01:44:23 - 01:46:43 - 01:50:35 - 01:56:07 - 01:58:27 - 02:02:02 - 02:04:27 - 02:04:38 - 02:08:51 - 02:08:54 - 02:10:36 - 02:13:20 - 02:13:27 - 02:14:16 - 02:15:41 - 02:16:25 - 02:16:32 - 02:17:29 - 02:18:14
Onbekende spreker -
Agendapunt 5 Beleidsnotitie maatschappelijk vastgoed
Assen Streeft naar Efficiënter Vastgoedbeheer met Nieuwe Nota
De gemeenteraad van Assen heeft de vastgoednota besproken, die een kader biedt voor het beheer van gemeentelijk vastgoed. Het doel is om maatschappelijke doelen te optimaliseren door efficiënter gebruik van vastgoed. De nota vraagt om regelmatige actualisatie en biedt richtlijnen voor huisvestingsvragen van maatschappelijke partijen.
Politiekverslaggever Rijk de Bat
Tijdens de raadsvergadering van 8 oktober 2020 stond de vastgoednota van de gemeente Assen centraal. Deze nota, die op 19 november 2020 wordt vastgesteld, is bedoeld om een duidelijk afwegingskader te bieden voor het beheer van gemeentelijk vastgoed. Het document bundelt alle aspecten van het vastgoedbeleid en vraagt om regelmatige actualisatie bij relevante trends en ontwikkelingen.De discussie werd geopend door de heer Staal van de ChristenUnie, die benadrukte dat de nota meer is dan een handelingskader. "Het geeft een heel mooi inzicht en overzicht voor de organisatie, maar ook voor ons als raadsleden," aldus Staal. Hij riep het college op om de nota niet als een statisch document te beschouwen, maar er actief mee aan de slag te gaan.
De VVD, vertegenwoordigd door de heer Homan, had enkele kritische vragen. Hij vroeg zich af of de huidige panden nog optimaal geschikt zijn voor het werk, gezien de veranderende werkomstandigheden. Ook stelde hij voor om panden die geen functie hebben voor de gemeentelijke taken versneld af te stoten. "De markt lijkt gunstig daarvoor en nu blijft er kapitaal in steen zitten," aldus Homan.
GroenLinks, bij monde van de heer Marskamp, was overwegend positief over de nota. "De basis die gelegd wordt is stevig en lijkt ook stringent," zei Marskamp. Hij benadrukte echter dat de praktijk van vastgoed vaak ad hoc is en dat politieke wil soms dwars door stroomschema's heen fietst.
Wethouder Pauwels reageerde op de vragen en opmerkingen door te benadrukken dat het optimaliseren van vastgoed een continu proces is. Ze erkende dat de veranderende werkomstandigheden, mede door de coronapandemie, extra aandacht vereisen voor de effectiviteit van panden voor eigen gebruik.
De discussie leidde tot een tweede termijn waarin de VVD opnieuw pleitte voor het afstoten van vastgoed dat geen kerntaak van de gemeente dient. "Voor ons is vastgoed geen bezit, maar een middel," aldus Homan. GroenLinks waarschuwde echter dat snelheid bij het afstoten van vastgoed vaak geld kost en pleitte voor een aanpak met beleid.
De vastgoednota wordt op 19 november besluitvormend besproken. Het is duidelijk dat de gemeenteraad van Assen streeft naar een efficiënter en transparanter beheer van het gemeentelijk vastgoed, met oog voor maatschappelijke doelen en veranderende omstandigheden.
Samenvatting
De vastgoednota van de gemeente Assen, besproken in de raadsvergadering van 8 oktober 2020, is opgesteld om een duidelijk afwegingskader te bieden voor het beheer van gemeentelijk vastgoed. Het document, dat op 19 november 2020 werd vastgesteld, bundelt alle aspecten van het vastgoedbeleid en vraagt om regelmatige actualisatie bij relevante trends en ontwikkelingen. Het doel is om maatschappelijke doelen zoals onderwijshuisvesting en ontmoetingsfaciliteiten te optimaliseren door efficiënter gebruik van vastgoed. De nota biedt richtlijnen voor huisvestingsvragen van maatschappelijke partijen en streeft naar meer transparantie en efficiëntie in de vastgoedportefeuille. De implementatie van de nota, die naar verwachting anderhalf jaar zal duren, wordt gedekt uit de bestaande begroting van 2020 en vraagt om interne communicatie en participatie binnen de gemeentelijke organisatie.
-
Analyse van het document
Analyse van het Voorstel: Vastgoednota
Titel en Samenvatting:
De titel van het voorstel is "Vastgoednota". Het voorstel betreft de vaststelling van een vastgoednota die een afwegingskader biedt voor het beheer van gemeentelijk vastgoed in Assen. Het document is bedoeld om de efficiëntie en transparantie van de vastgoedportefeuille te verbeteren, met als doel maatschappelijke doelen zoals onderwijshuisvesting en ontmoetingsfaciliteiten te optimaliseren. De nota biedt richtlijnen voor het onderscheid tussen kern- en niet-kernareaal en stimuleert de overdracht van panden aan maatschappelijke partners waar dat verantwoord is.
Volledigheid van het Voorstel:
Het voorstel lijkt volledig, aangezien het een uitgebreide beschrijving biedt van de doelstellingen, argumenten, en de financiële dekking. Het bevat ook bijlagen met de vastgoednota, een implementatieplan, en beantwoording van technische vragen.
Rol van de Raad:
De raad wordt gevraagd de vastgoednota vast te stellen. Dit betekent dat de raad de inhoud en de richting van het vastgoedbeleid goedkeurt en daarmee het college de bevoegdheid geeft om het beleid uit te voeren.
Politieke Keuzes:
De raad moet beslissen over de goedkeuring van de vastgoednota, wat impliceert dat zij akkoord gaan met de voorgestelde richtlijnen voor het beheer van gemeentelijk vastgoed. Dit omvat keuzes over de efficiëntie van de vastgoedportefeuille en de mogelijke overdracht van panden aan maatschappelijke partners.
SMART en Inconsistenties:
Het voorstel is deels SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). Het is specifiek en meetbaar in termen van doelen zoals transparantie en efficiëntie. Echter, de tijdsgebondenheid is minder concreet, gezien de implementatieperiode van anderhalf jaar die door COVID-19 kan worden verlengd. Er zijn geen duidelijke inconsistenties in het voorstel.
Besluit van de Raad:
De raad moet besluiten om de vastgoednota vast te stellen, waarmee zij instemmen met de voorgestelde richtlijnen en het implementatieplan.
Participatie:
Het voorstel vermeldt dat de implementatie voornamelijk interne gemeentelijke participatie en communicatie vereist. Er is geen specifieke vermelding van externe participatie van burgers of andere belanghebbenden.
Duurzaamheid:
Duurzaamheid wordt niet expliciet genoemd als een relevant onderwerp in het voorstel. De focus ligt meer op efficiëntie en maatschappelijke meerwaarde.
Financiële Gevolgen:
De financiële gevolgen van het voorstel worden gedekt uit de bestaande begroting van 2020. Er wordt geen specifieke nieuwe financiering aangevraagd, wat impliceert dat de kosten binnen de huidige financiële kaders worden opgevangen.Dossier vormen
Typ of selecteer een zoekterm, voeg optioneel een of meer alternatieven toe (komma gescheiden) en verfijn de zoekopdracht naar behoefte met extra zoektermen.
Vastgoednota Afwegingskader Vastgoedbeleid Transparantie Maatschappelijke accommodaties Efficiëntie Implementatieplan Kernareaal Maatschappelijke partners Financiële krapteVerfijning van de zoekopdracht:
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
M. Pauwels
Onbekende spreker
M. Pauwels
Onbekende spreker
M. Pauwels
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
Onbekende spreker
M. Pauwels
Onbekende spreker
M. Pauwels
Onbekende spreker
Onbekende spreker -
Onbekende spreker -
02:30:10 - 02:30:21 - 02:32:37 - 02:32:41 - 02:33:57 - 02:34:02 - 02:36:13 - 02:38:04 - 02:38:24 - 02:39:42 - 02:39:49 - 02:41:12 - 02:41:15 - 02:41:49 - 02:41:55 - 02:42:20 - 02:42:27 - 02:43:08 - 02:43:21 - 02:43:23 - 02:44:55 - 02:44:57 - 02:46:05 - 02:46:12 - 02:46:45 - 02:46:48 - 02:47:11 - 02:47:17 - 02:48:07 - 02:48:10 - 02:48:35 - 02:48:39 - 02:48:43 - 02:49:41 - 02:49:54 - 02:51:26 - 02:51:34 - 02:51:45 - 02:51:50 - 02:52:30 - 02:52:39 - 02:52:46 - 02:52:49 - 02:53:10 - 02:53:22 - 02:53:51 - 02:54:01 - 02:54:25